واحدتحلیلی خبری باشگاه خبرنگاران جوان مرودشت
«امین ولایت» امروز امیر‌ دل‌هاست/ بهشت احمدی(ع)؛ میعادگاه عاشقان + عکس
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 18:3

گروه اجتماعی: امروز، ۶ ذی‌القعده و سالروز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) معروف به «امین ولایت» است و عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(س) از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس راهی بهشت احمدی(ع) شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امروز، 6 ذی‌القعده و سالروز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) معروف به «امین ولایت» است. همان که تداوم مکتب شیعه اثنی عشری، مدیون امانت‌داری و ولایت‌مداری اوست تا نشان دهد که برای شیعیان تنها یک چیز مهم است و آن تداوم و بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع).
عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(س) از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در این روزها راهی بهشت احمدی(ع) شده‌اند تا از باغ پرنور و برکتش، خوشه‌ای برای عاقبت خویش برچینند.

به راستی، جمعیت زائران در این روز و شب‌ها به حدی زیاد است که حتی راه‌های ورودی و خروجی حرم مطهر نیز در برخی اوقات پاسخگوی خیل عظیم آنان نیست. آنان که تنها به عشق امیر دل‌ها راهی این مکان شریف و نورانی شده‌اند.
امسال نیز مردم استان فارس تلاش کردند تا به خوبی دین خود را نسبت به خاندان پاک عصمت و طهارت ادا کنند، لذا از روزهای گذشته، 10 هزار نفر از مردم این استان از شهرستان‌های دور و نزدیک در قالب 100 کاروان پیاده، راهی حرم احمدی(ع) شدند تا بتوانند در سالروز بزرگداشت آن حضرت با نثار شاخه‌های گل، عرض ادبی به سیدالسادات الاعاظم داشته باشند.

شب گذشته، 29 مرداد دسته دسته مردمان عاشق همراه با شاخه‌های گل وارد حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شدند تا در شب بزرگداشت آن حضرت علاوه بر شرکت در مراسم‌های معنوی و کسب فیض از آنان، میثاقی دوباره با اهدافی که آن حضرت در راه آن به شهادت رسید، ببندند و آن تأکید و تأیید راه ولایت‌مداری است. به همین دلیل رئیس دفتر مقام معظم رهبری یکی از سخنرانان این مراسم‌های معنوی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود.

از صبح امروز، 30 مرداد نیز عاشقان و دلدادگان امیر دل‌ها از هنگامه اذان صبح در شبستان امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و پس از قرائت دسته جمعی دعای ندبه، برای تعجیل در ظهور حجت دل‌ها و امید انبیا و اولیا در طول تاریخ دعا کردند.
در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) هر لحظه و هر ساعت، بر خیل زائران آن حضرت افزوده می‌شود. زائرانی که هر کدام همراه خود کوله‌باری از حوائج و عشق و علاقه به ساحت خاندان اهل بیت(ع) و امید به شفاعت آنان را به همراه دارند. با یکی دو نفر از این زائران همکلام می‌شویم تا از زبان خود آنان، ناگفته‌های درونشان را بشنویم. 
مرضیه صداقت، یکی از زائرانی است که در هنگامه نماز با او مواجه می‌شویم. او اذعان می‌کند که همراه خانواده خود از شهر بجنورد به شیراز سفر کرده است و از اینکه در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) به این حرم مطهر مشرف شده، ابراز خرسندی می‌کند و ادامه می‌دهد: حرم احمدی(ع) بوی حرم رضوی را می‌دهد و با حضور در این حرم مطهر، احساس می‌کنم که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌ام.

وی ابراز کرد: حضرت احمدبن موسی(ع) یکی از برادران بزرگوار امام رضا(ع)ست که دقیقاً می‌توانیم برای برآورده شدن حوائج خویش از ایشان استمداد و شفاعت بطلبیم اما لازم است که اطلاع‌رسانی‌های بیشتری در رابطه با برنامه‌های حرم مطهر آن حضرت صورت گیرد.

لزوم برقراری ارتباط حرم احمدی(ع) با مراکز استان‌ها
صداقت ادامه داد: البته در ایام مختلف مذهبی سال ارتباطات مختلفی با این آستان مقدس در شبکه‌های مختلف ملی برقرار می‌شود اما لازم است که این ارتباطات نیز با مراکز استان‌ها هم برقرار شود تا مردم از نزدیک با برنامه‌ها و حال و هوای معنوی این حرم مطهر آشنا شوند.
بنا بر این گزارش، علی امیری‌زاده یکی دیگر از زائرانی است که در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با او مواجه می‌شویم و او نیز به خبرنگار ایکنا می‌گوید: من از شهر مقدس قم به شیراز آمده‌ام چون می‌دانستم که امروز، روز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) است و به دلیل علاقه فراوانی که به این خاندان مقدس دارم، تلاش کردم تا در این روز خود را به حرم مطهر احمدی(ع) برسانم.

وی ادامه داد: من در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) زندگی می‌کنم که در طول زندگی خود، از برکات معنوی این خاندان بزرگ بهره جسته‌ام به همین دلیل است همیشه تلاش می‌کنم تا در مناسبت‌های مذهبی که متعلق به این خاندان بزرگ امام موسی کاظم(ع) است، در سه حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) حضور یابم.

ارتباطات بیشتر و پویاتری میان حرم‌های اهل بیت(ع) در ایران برقرار شود
امیری‌زاده، فضای معنوی حرم احمدی(ع) را قابل قیاس با حرم مطهر حضرت معصومه(س) دانست و گفت: خوب است که ارتباطات بیشتر و پویاتری میان حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) به خصوص سه حرم بزرگ ایران برقرار شود تا بتوانیم فرهنگ اسلامی و شیعه را به خوبی تبلیغ و ترویج کنیم.
به گزارش ایکنا، امینه مولایی، زائری است که از شهر شیراز به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) آمده است و به خبرنگار ما می‌گوید: افتخار من این است که در سایه حضرت احمدبن موسی(ع) و در جوار آن حضرت زندگی می‌کنم و همیشه خداوند را به خاطر این نعمت الهی شکر می‌گویم.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت حضور این خاندان بزرگ و پاک و مقدس است که توانسته است تا این حد به قدرت و عزت در دنیا دست یابد چنانچه مشاهده می‌کنیم امروز تمام قدرت‌های دنیا در مقابل ایران زانو می‌زنند و این مسئله را به خوبی در مذاکرات هسته‌ای مشاهده کردیم.

عامل مانایی مکتب تشیع، پیوند عمیق ایرانیان با اهل بیت(ع) است
مولایی عنوان کرد: ایرانیان به دلیل پیوند عمیقی که از دیرباز و به خصوص از بعد از حضور امام رضا(ع) به ایران، با خاندان اهل بیت(ع) دارند، به تأسی از آنان همواره راه عزت و سربلندی را طی کرده‌اند و همین عامل مانایی مکتب تشیع تاکنون بوده است.

وی تأکید کرد: من همیشه در مناسبت‌های مختلف به خصوص در روزهایی که متعلق به اهل بیت(ع) است، به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف می‌شوم تا بتوانم از فیوضات الهی این حرم مطهر کسب فیض کنم.
این گزارش می‌افزاید، ویژه برنامه‌های سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) همچنان ادامه دارد و بناست تا در ساعت 17 امروز کیک شادباش بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در حرم مطهر آن حضرت و در میان زائران توزیع شود.
بعد از نماز مغرب و عشاء امشب نیز باز هم ویژه برنامه حضرت احمدبن موسی(ع) با سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مولودی‌خوانی برگزار خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: